آقا محمدصدراآقا محمدصدرا، تا این لحظه: 9 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره
آقا محمدسیناآقا محمدسینا، تا این لحظه: 5 سال و 6 ماه و 11 روز سن داره

قند عسل های مامان

آرامگاه فردوسی

1399/10/24 13:00
نویسنده : مامان طاهره
165 بازدید
اشتراک گذاری

محمدصدرای مامان از بچگی عاشق شخصیت های شاهنامه و داستان های بی نظیرشه و فردوسی رو خیلی دوست داره... هر جایی که مجسمه یا داستانی از شاهنامه ببینه یا از بقیه میخواد ماجراهاشو براش تعریف کنن یا خودش برای بقیه تعریف می کنه و همیشه درباره شاهنامه خیلی ذوق زده است. اونقدر که دو سال پشت سرهم خواست که تم کیک تولدش شاهنامه و داستان هاش باشه... این ماجرا به اینجا ختم نمیشه و محمدصدرا کلی کتاب با موضوع داستان های شاهنامه داره و فیلم و کاتون های با این موضوع رو همه دیده و کلی درباره اش سرچ می کنه.

بخاطر این علاقه فسقلی جان با بابا مهدی تصمیم گرفتیم هر وقت تونستیم ببریمش و از نزدیگ آرامگاه فردوسی رو ببینه که با استقبال شدید بچه ها مواجه شدیم و کلی اونجا بهشون خوش گذشت. ازونجا برای خودشون یه مجسمه رستم خریدن و محمدصدرا همه تابلو تصویرهای نقاشی اونجا رو با دقت می دید و برامون تعریف می کرد و محمدسینا با دقت به داداش بزرگتر گوش می داد... ماجرای مرگ رستم و داستان رستم و سهراب رو ما برای محمدصدرا تعریف نکرده بودیم و کتابش رو هم نخریدیم که اونجا محمدصدرا با دیدن نقاشی ها و نوشته های زیرش داستانش رو فهمید و با ناراحتی این دو تا موضوع رو اومد به ما گفت و ما براش درباره اش یکم توضیح دادیم که کلی غصه خورد.

دیدن آرامگاه استاد اخوان ثالث و خوندن چند تا شعر ازش که قدیما حفظ کرده بودم هم برای محمدصدرا خان جالب بود... همینطور استاد شجریان که بخش اعظم دوره نوجوونی من کلا با آهنگای عالیش گذشت..

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)