آقا محمدصدراآقا محمدصدرا، تا این لحظه: 9 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره
آقا محمدسیناآقا محمدسینا، تا این لحظه: 5 سال و 6 ماه و 11 روز سن داره

قند عسل های مامان

حرف ها و صحبت ها

1395/2/25 12:19
نویسنده : مامان طاهره
305 بازدید
اشتراک گذاری

گل پسر مامان از نظر حرف زدن دیگه تقریبا کامل حرف میزنی و منظورت رو میرسونی. بعضی کلمه ها رو هم خیلی با مزه میگی مثل بزرگ، همه ی همش که بعضی وقتا میگی همشِ همش، ابوده و اممد و ممباد، بابامدی دون(بابامهدی جون) ، بدوبدوبدو ، مِسی منووونم و... به قند میگی نند و به توپ، پوت و به خانواده توت ها میگی بوت و به دایی و عمه و عمو و خاله مامان یک پسوند بزرگ اضافه میکنی مثلا به دایی مهدی میگی داتیه بزرگ... و خیلی کلمه های دیگه...

علاوه بر شعر های قبلی صلوات و سوره توحید رو بلدی و شعر تاب تاب رو کامل میخونی. یه سری شعر بچه گانه مثل الو مرکز به گوشم ... و نی نی... آهویی دارم خوشگله و توپ سفیدم، جوجه طلایی، عروسک خوشگل من، پایین اومدیم آب بود...، رو بلدی. شعرهایی آهنگ هایی که برای خوابت میزارم رو یاد گرفتی و باهش تکرار میکنی.اسم ائمه رو هم تا امام سوم میدونی و بقیه رو چون اسم اطرافیان هم هست با هم قاطی میکنی...

وقتی ازت وسایل خونه یا دور و برت رو میپرسم تقریبا همه رو بلدی و بهم نشونشون میدی یا اسم اون شیء رو به من میگی.

با کتاب های می می نی خیلی ارتباط برقرار میکنی و بعضی جاهای کتاب رو با من میگی و کلا داستان هاش رو می دونی.

گاهی که داری با خودت بازی میکنی از شعرای کارتون پپاپیک میخونی یا همش میگی خدا منو نندازی، آدِه مادِدِه باغ(آقاجون و مامانی باغ هستند) یا حرف ها و شعرهای دیگه که خیلی با مزه است. از پپا و جرج خیلی تقلید میکنی و وقتی اتفاقی برات میفته که مشابهش رو توی اون کارتون دیدی بیان میکنی.

 در جدیدترین اقدام هم وقتی داشتی با موبایل، پو بازی میکردی ، بازی اختلاف ها رو بدون کمک کسی و به تنهایی از 14 تا 20 شکل در دقیقه پیدا میکنی. البته قبلش شباهتها رو از توی یکی از کتاب هات دیده بودم که پیدا میکنی ولی این برام خیلی جالب بود.

اگر کسی بر خلاف میلت کاری انجام بده بهش میگی نکن مثلا اگه بوست کنم و شما نخوای میگی نه ، نکن مامان.

اگه بازم یادم اومد برات می نویسم عزیز دلم...

پسندها (3)

نظرات (0)